2011/06/29

,,Amintiri:Deportatii in Baragan"(1954) I

,,Tiu minte ca am nascut copilul acesta care s-a imbolnavit din cauza conditiilor.Nici macar la casa unde stateam nu aveam usi si nici ferestre.Frigul intra si facea ce vroia prin casa noastra!Imi vine sa plang!Eu dormeam pe jos.Copilul meu undeva sus,acolo unde exista putina caldura,infofolit tot.Eu ii tineam pampersurile la piept ca sa fie calde pentru el.Dupa ce s-a imbolnavt,am plecat cu el la un spital unde am stat o saptamana cu el.Dupa ce,pentru putin timp,s-a facut bine am fost luati cu forta din acel spital de militieni si dusi in gara unde trebuia sa vina trenul pentru Frumusita.Neamurile noastre o venit sa ne aduca ceva de mancare,dar solatii i-o alungat pe toti!A reusit totusi mama mea sa-mi intinda,pe nevazute,7 pite.Degeaba!Toate au mucegait pana la Frumusita! Cand am ajuns aici,militienii ne-au pus pe niste parcele si ne-au pus sa lucram aici si sa lucram pamantul.Era o caldura doboratoare!Am incercat sa ne facem o coliba din fan,dar toamna a venit si tot ce-am facut s-a dus pe apa sambetei.Dupa aceea am vandut calul pentru a avea bani pentru a ne hrani si am inceput ca eu si cu sotul sa lucram la o ferma."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu